perjantai 22. marraskuuta 2013

Elämää


Taas olis yks viikko mennyt enkä ottanut yhtä ainutta kuvaa! Pitää kai yrittää nyt viikonloppuna kantaa kameraa mukaan, kun menen Yläjörvelle Partio Rastipäällikkökoulutukseen. Nyt siis viikonlopun verran opiskellaan varmaan enemmän kuin Iksussa TAMKissa kolmen vuoden aikana yhteensä :D Mulle hommaksi on tullut yksissä vuoden 2015 kisoissa toimia rastipäällikkönä, joten nyt pitää sisäistää asiat hyvin, että ne muistaa sitten vielä yli vuoden päästä! Niin ja ajatelkaa miten aikasin partiolaiset alkaa suunnitteleen noita hommiaan ku ensi vuoden kisat alkaa oleen jo kasassa niin sitten suunnitellaan vielä pidemmälle. Ei taida ihan toimia Kihniön Katajaisissa vielä toi systeemi :D (vaikka sain myös kaverin kanssa hommaksi suunnitella talvileiri ja sen ohjelma alkaa oleen jo aika kivasti hanskassa)

Sitten jos siirrytään partiosta muihin hommiin niin pääsin töihin! Oikeestaan vaan jouluapulaiseksi, mutta silti olen ikionnellinen, että sain töitä. Rahatilanne alkaa oleen jo niin huono, kun olen vuoden ollut vain pelkällä opiskelija tittelillä. Olen siis joulukuun töissä taas Koskarissa (en pääse tosta kauppakeskuksesta kai eroon koskaan :D) Tigerissä lähinnä myyjän hommissa. Siinä kaupassa on kyllä oppimista, koska myytäviä tuotteita on aivan jäätävän paljon! Kiitokset tästä työpaikasta kuitenkin kuuluvat mun kaverille Henkalle, joka suositteli mua sinne töihin. En voi muuta sanoa, kuin että kaupan alalla on kyllä ihan kiva palkka ja mahtavat iltalisät näin joulunaikaan. Muuta en voisikkaan työtä toivoa, kun töissä on ihan kivaakin! Olen siis tehnyt vasta pari 4 tunnin harjotteluvuoroa, mutta kyllä mä uskon, että viihdyn tän tulevan kuukauden aivan hyvin. 

Sitten jos työrintamalla menee hyvin niin koulurintamalla ei ihan niin hyvin. Olin ensimmäinen opiskelija, joka meidän koulutusalajohtajan työuran aikana on lopettanut opinnäytetyönsä kesken, vaikka kaikki mahdollisuudet olis ollut jatkaa. Itkua on tullut väännettyä ton asian vuoksi paljon, mutta onneksi asioilla on tapana järjestyä. Nyt odotellaan sitten toisen aiheen varmistumista, joka toivottavasti tapahtuu ja sitten mietitään noita valmistumisaikoja uudelleen. Edelleen mulla on silti vahva tunne, että saisin tän koulun käytyä pois alta kesäkuun loppuun mennessä, mutta jos ei niin mun opintopisteet riittää kyllä marraskuun loppuunkin. Oikea valmistumisaikahan mulla olis vasta ensi vuoden joulukuussa, joten mitään kiirettä ei sinällään ole! Onneksi Mika lohdutti mua muistuttamalla, että jos myöhäistän valmistumistani siihen ensi vuoden jouluun niin saadaan asua tässä TOASin kämpässä pidempään. Näistähän täytyy muuttaa pois vuoden sisään valmistumisesta...

Sellaista ylämäki-alamäki elämää tällä kertaa. Tulipahan avauduttua mun kuulumisia oikein kunnolla! Vielä pienenä loppukevennyksenä voisin kertoa olleeni mielestäni mahtava ja hoitaneeni kaikki omat joululahjaostokset jo pois alta! Enää pitää auttaa vähän poikaystävää sen sukulaisten lahjoissa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti