maanantai 28. huhtikuuta 2014

mun weekendiä

Taas ollaan yks viikonloppu lähempänä kesää. Tällä kertaa onnistuin hankkimaan itselleni jonku kivan flunssan tapasen ja nyt koitan olla mahdollisimman hiljaa, että saisin normaalin ääneni takaisin ja kurkkukivun rauhoittumaan. 


Lauantai-iltana junailin itseni Parkanoon Jaanalle. Sielä oli ollut Mauton päivä -tapahtuma ja koko kylä oli todella täynnä mopoautoja. Tosin olin yllättynyt ettei mopoautoja ollut saapunut tapahtumaan kuin 80. Ei edes kaikki mopoautoa omistavat papat ja mummut parkanosta olleet viitsineet tulla paikalle! :D Ohjelmaa ei oltu varmaan järjestetty tarpeeksi vanhuksille, vaikka niitäkin mopoauton ratissa paljon näkee.

Me mentiin Hesen kautta hengaileen Jaanalle ja valmistautuun iltaan. Oikeestaan mulla valmistautumiseen kuulu sohvalla makaaminen, mutta kyllä mä vähän yritin panostaakkin ja lisäsin ripsaria. Jaana yritti sivistää myös sivistää mua näyttämällä vanhoja Tähdet Tähdet -jaksoja, jotka oli jääny multa harmikseni väliin. En myöskään tiennyt mitään biisiä nimeltä, mitä Jaana multa tenttas. Musiikki kuitenkin oli useimmiten tuttua! Pitäisköhän mun alkaa joskus lukemaan myös kappaleiden nimet?


11 aikaan lähdettiin ajeleen seinäjoelle ja oltiinki sielä sopivasti keskiyöllä. Jonoa baariin ei ollut ollenkaan, mikä oli todella kummallista, kun Tampereella oon tottunut jonotteleen mm. opiskelijabileisiin aina. Seinäjoelle suunnattiin Joku paikallisen bändin vuoksi ja ne alkoi soittaan joskus yhden jälkeen. En ollut koskaan aikaisemmin ollut kyseisen bändin keikalla ja nyt voisin sanoa meneväni mielelläni toistekin! Mun kurkkukivulle vaan ei tehnyt kauheen hyvää, kun biisejä piti laulaa mukana niin paljon. Keikan aikana törmäsin myös vanhoihin OSKU kavereihini ja niiden kanssa fiilisteltiinkin loppukeikka.

Me oltiin liikenteessä selvinpäin ja Seinäjoen Ilonassa sain parhaan alkoholittoman drinkin ikinä! Siihen tuli kai limeä, omenasiirappia, spritee ja grenadiinia. Vois kaikki baarimikot joka paikassa muuallakin opetella tollasen holittoman drinkin, koska niitä teki ihan törkeesti vain mieli lisää, eikä 2€ hintakaan ollut paha tollaselle herkulle!

Keikan jälkeen käytiin hetken vielä valtaamassa tanssilattiaa ennen kuin about kolmen aikaan lähdettiin kotiin. Jaana oli ihana ja heitti mut mökille. Sielä iskä oli nukkumassa eikä tainnut edes herätä, kun mä tulin. Nukkumaan painoin pääni tasan neljältä.

Jaana pelasti mut laukkupulasta ja antoi mulle yhden laukuistaan, jota se kuulemma ei ole ikinä käyttänyt. KIITOS!!
Sunnuntaina mulla oli tarkoitus nukkua oikein pitkään, mutta mulle kymppiin nukkuminen on kai vähä ku nukkuin puoleenpäivään. Kiva tää rytmi, kun normaalisti nousee kasin aikaan kattoon muumeja niin en osaa viikonloppusinkaan nukkua myöhään. Kesäisin sitä tosin ei tarvitsekkaan niin paljon unta, kun saa voimaa auringosta.

Mulla meni ihme höntsäilyyn koko sunnuntaipäivä. Irrotin meidän asunto-vaunusta penkkien päällä olevien vanerien ruuvit, koska ne vanerit on aika heikossa kunnossa ja mun mielestä ainakin ne täytyis vaihtaa. Toivotaan, että poitsut on samaa mieltä, ku nyt joskus vaan ehdittäis saman pöydän ääreen keskusteleen asiasta! Mittailin myös isän kanssa meidän mökin katon leveyttä, koska tänä kesänä sielä vaihdetaan katto. Kaikkee hommaa mökillä aina olis, mutta mä en saanut aikaiseksi noiden lisäksi muuta kuin ruuan laittamisen. Kaippa se yhdelle päivälle riittääkin. Ajelin isän kanssa illalla Tampereelle ja meillä kotona oli "anopin" tekemiä munkkeja, jotka meni aika äkkiä parempiin suihin. Täytyykin tänään laittaa myös simaa tulemaan! (oonkohan taas vähän myöhässä?)

Siinäpä oli suunnilleen mun viikonloppu. Kauheesti tekis mieli runoilla tänne enemmänkin taas. Voisin jonain päivänä koittaa tehdä jonku päivä Alisan kanssa -postauksen jos sillä saisin hillittyä tätä kirjotusvimmaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti