maanantai 7. tammikuuta 2013

Alas tultiin yhtä sulavasti kuin lumivyöry.



Eilen tosiaan oltiin aamupäivä laskettelemassa Valkeakoskella Korkeakankaan hiihtokeskuksessa mun perheen ja Ninnin kanssa. En ollut varmaan 10-vuoteen koittanut laskea suksilla ja nyt koin, että on aika luovuttaa lautailu sitä paremmin osaaville ja ottaa taas sukset alle. Valkeakosken mäki on pieni ja sielä on halpaa! kahden tunnin välinevuokra maksoi 15€ ja hissilippua me ei otettukaan, koska lasten hissi nousi melkein mäen päälle asti, eikä mun jalat kestäneet edes niin ylös nousemista niin hitaalla hissillä!

Huomaako kuvasta jännityksen sukset jalassa?

Aamu alkoi tosissaan myös vaikeuksilla lasketteluvaatteiden suhteen, koska mun takkia saatika housuja ei löytynyt edes äidin luota. Ne on varmaan jostain jännästä syystä joutuneet mökille, joten improvisoin tuulipuvun housuista, collareista ja sukkahousuista itselleni lasketteluhousut ja takiksi heitin hyvin likaisen valkoisen Puolan NewYorkerista pilkkahintaan ostamani takin. Kunnon hanskojakaan ei löytynyt, koska mun lasketteluhanskat on mun laudan kanssa Iittalassa, joten mukaan lähti roikkumaan poikaystävän tumput.


Ninni päätti koittaa lautaa ainakin 7-vuoden tauon jälkeen ja ihmettelen kyllä suuresti miten hyvin toi nainen veti sillä! Yllätin myös itseni noi sukset jalassa, koska en ole oikeen ikinä osannut luisteluhiihtoa, mutta noilla se sujui kuin vettä vaan! Pitää varmaan alkaa ottaa laskettelusukset mukaan hiihtopolulle... (niin ku mä muka menisin tänä talvena hiihtään. pyh!)


Mä en edes jaksanut laskea koko kahta tuntia. Huono kunto, joo... Äiti otti sitten multa jalasta monot ja vetäs kaks laskua. Isä ja äiti ei olleet myöskään laskeneet moneen moneen vuoteen, mutta molemmat veti ku vanhat tekijät. Toi laskettelukin on sitte kai sellanen taito vähä ku pyörällä ajo, että kun sen oppii niin sitä ei koskaan unohda. Mun jalat tärisi mäessä aluksi sukset jalassa, mutta eihän se nyt niin vaikeeta ollut, vaikka reisi kramppasikin ku jännitin niin paljon.

Laskettelun innoittamana alettiin miettiin jo uutta reissua tonne tammikuun aikana. Kivaa, mutta väsyttävää!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti