maanantai 7. syyskuuta 2015

Ranua Zoo

Oon lukenut juttuja miten ihmiset vastustaa kovasti eläintarhoja sun muita, mutta minä en onneksi ole sellainen. Mun mielestä eläintarhoissa pyritään (ainakin siis suurimmalta osin ja varmasti ainakin tälläisessa maassa kuin Suomi) pitämään eläimistä parasta huolta kuin mahdollista. Eläintarhat luovat myös mielestäni hyvän eläinkannan geenipankin, jos jokin laji uhkaa kuolla sukupuuttoon. 

Kauheeta, että musta edes tuntui siltä, että joudun perustelemaan miksi halusin lomalla eläintarhaan. Mika ei ollut koskaan nähnyt jääkarhua ja sitä mentiin katselemaan. Tervetuloa siis meidän kanssa matkalle Ranualle ja katselemaan ehkä vähän liiankin pitkään kestävää kuvamateriaalia jääkarhusta ja muistakin eläimistä. Jännä juttu, et mun mielestä jotku peuran sukulaiset oli niin tylsiä etten niitä jaksanut edes kuvailla ja kaikista linnuista oli kuitenkin pakko saada kuva. Sellasta se on. Lisämausteena nähtiin myös eläintarhan alueella vapaana loikkiva jänis tai mikä pupu nyt onkaan ja orava. Harmi ettei videolle saatu sitä, kun kotieläintarhan puolella lehmä nuoli Mikan kättä.




Ps. pari kakkakohtausta ovat näissä videoissa mun lemppareita. Nauraa Ranualla ainakin sai!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti