tiistai 22. syyskuuta 2015

Tampereen kylpylä


Meillä oli viime lauantaina treffipäivä. Sellasia päiviä on ihan kiva välillä viettää, vaikka parisuhteessa ollaankin. Tällä kertaa treffien ohjelman tarjosi Holiday Club, jossa käytiin keväällä kuuntelemassa esittelyä viikko-osakkeista. Ei ostettu osaketta, mutta lahjakortin saa kaikki, jotka sinne eksyy pariksi tunniksi jutustelemaan ja kuuntelemaan. Minähän olin ihan innoissani tälläsestä tilaisuudesta. Harmi vain, että Holiday Clubilla ei ole kauheesti paikkoja tässä lähellä (ei haluttu mennä Kihniöön Pyhäniemeen mökkeileen xD) ja Tampereen kylpylässä yön viettäminen olisi maksanut yli ton satasen, joten päätettiin vain mennä sinne uimaan ja syömään.

Tässä asukuvassa päällä Luhdan pyyhe ja laukku on saatu Böönalta <3 (H&M)

Mika ei ollut koskaan ennen käynyt Tampereen kylpylässä, jota mä kutsun yleensä pesulaksi. Sielä on tosi kivasti jokaiselle asiakkaalle oma pikkuinen koppi, jossa voi rauhassa vaihtaa vaatteet. Arvotavaroiden jättämistä noihin kopperoihin ei suositeltu, mutta minä olin rohkea ja jätin kännykkäni ja kamerani koppiin. Uimatilathan pesulassa ei kauheen isot ole. Yksi allas, joka ei ole mitenkään syvä, kaksi poreallasta, mineraaliallas (suolainen?) ja lastenallas. Kylmä-allaskin sielä olisi ollut, mutta se oli poissa käytöstä samoin kuin naisten sauna oli jotenkin vaurioitunut edellisen päivän ukkosmyräkässä. Onneksi höyrysauna toimi! Mä muistan lapsuudesta, kun tuola käytiin, että sieltä sai törkeen hyvää jätskiä, joka oli tehty suoraan ananakseen tai appelsiiniin. Sellasta herkkua ei enää tarjoiltu, mutta minä nautin jäähilejuoman ja Mika maistoi cassiksen makuista lonkkua, joka oli yllättävän hyvää. 


Uinnin jälkeen mulla ainakin oli jo törkee nälkä. Ei oltu syöty lounasta ja jäähilejuoma ei täyttänyt mun vatsaa. Mentiin kylpylän pitseriaan syömään. Mun veli oli kehunut, että sieltä saa Tampereen parhaat pitsat eikä kauaksi kyllä mennyt. Edelleenkin silti rakastan Napolin pannupitsaa eniten! Mä päätin olla villi ja otin jonkun kokin suosikkipitsan tosin ilman rucolaa, koska en siitä tykkää vaan otin tilalle punasipulia. Pitsan päätähti oli punajuuri ja sen kilpailijana oli hunaja. Oli kyllä törkeen hyvää! Voisin taas alkaa arvostaan noita kasvispitsoja vähän enemmän ettei pitsa maistu aina salamille. Talon punkkukin oli hyvää italialaista luomuviiniä. Ei kauheen rasvasta, joten me likes!


Olihan sitä jälkkärikin otettava! Mika otti jopa kahvia ja oltiin ihan täynnä niin tyydyttiin ottaan vain jätskiä. Vähän jäin miettimään makeaa hedelmäpitsaa, joten tonne täytyy joskus palata maistaan sitä! Mä väsähdin ton reissun jälkeen niin, että olin ihan koomassa koko loppuillan. Katteltiin kotona telkkarista Ted ja jaksoin valvoo sen loppuun asti vaikka tiukkaa tekikin. Kyllä kylpylässä lilluminen vie voimat, vaikka kokonaisuudessaan meidän reissulla tuola ei mennyt edes kuin kolmisen tuntia!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti