sunnuntai 7. kesäkuuta 2015

Heikkona kiviin


Olen nyt pitsikivien virkkaamisen innostuksen levittänyt Mikan äitiinkin niin olen voinut itse siirtyä ihan tavallisiin kiviin. (Pitsikiviäkin on kyllä tiputeltu tonne mökin kivikkoonkin, aika hyvin ne sinne piiloutuu!) Näin jopa yksi yö unta kiviaidan teosta ja olin unissani noussut pystyyn ja katsellut ympärilleni sanoen "ei ole kiviä" ja jatkanut uniani. Onkohan niitä nyt pikkuhiljaa tullut kannettua jo vähän liikaakin! Tämä kivistä innostuminen alkoi kyllä jo viimevuonna, kun pakotin äidin mummulan viereiselle pellolle keräilemään kiviä ja kantamaan niitä mökille. Tehtiin yllä olevassa kuvassa oleva kivipuutarha ja samalla pengerrys, kun piha aika jyrkästi laski tuosta kohtaa ettei siitä kävelemäänkään pystynyt. Nyt ei hiekat valu alas. 


Tänävuonna pakotin äidin taas mun kanssa keräileen kiviä pellolta ja tällä kertaa tehtiin samanlainen pengerrys toiselle puolelle pihaa. Ennen mökillä tossa istuskelualueen vieressä oli äidin tekemä aita ja se piti muutaman vuoden ihan hyvin maan toiselta puolelta ylempänä. Viimevuonna rakennelma kuitenkin hajosi ja oli luojan lykky ettei siinä samassa yksi mun kavereistani saanut naulaa jalkaansa. Onni kävi onnettomuudessa. Mä ajattelin, että pihaan voisi jatkaa samanlaista linjaa ja vaikka tämä puoli on vielä vähän jyrkempi niin kyllähän siihenkin ihan hyvän kiviseinämän sai tehtyä. Nyt vain odottelemaan, että miten se tuohon muovaantuu vai lähteekö rankemmilla sateilla pois. Ei kyllä pitäisi, sillä sen verran painavia kiviä sielä on seassa!

Tähän projektiin kuuluu myös pikkuhiljaa kivikkokukkien kerääminen molemmille puolille ja tällä kertaa piilotin myös vanhan kannon maatumaan tuonne kivien keskelle ja sen päälle pitäisi keksiä myös jotain kukkaa. Paria kivikkokukkaa tuohon uuteenkin kivikkoon jo olen istuttanut ja Suikeroalpia otin kotipihasta amppeliin niin sitäkin saa viedä mökille leviämään!

Takana näkyy myös uusi vanhan keinun kohdalle tehty grillauskatos. Siihenkin laitettiin betonilaatoista äidin kanssa tälläviikolla kunnon tasainen alustakin (laattakasa näkyykin kuvassa). Nyt saisi alkaa jo kesä tulemaan, kun hommat alkavat olla siinä pisteessä etten enää jaksaisi tehdä mitään :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti