maanantai 26. joulukuuta 2011

Sweet - Dude


Disco - Hei Älä Luule

Mulle iskee välillä ihan hirveitä hinkuja leipoa. Ennen joulua innostuin kokeilemaan Jeminalle antamiani muffinssivuokia (koska se oli jättänyt ne mun luokse) ja etsin netistä jonkun ohjeen. Mun desin mitta on jossain pahvilaatikossa pakattuna, kun en ole voinut kaikkia astioitani tänne mini kämppääni ottaa, niin leipomiseen tuli oma haasteellisuutensa. Oikeestaan mulla ei ollut edes kaikkia aineksia, joita mun netistä löytämissä ohjeissa oli, joten tein sitten aika oman version!

4 isoa muffinssia:

2 kananmunaa
1dl sokeria
2dl jauhoja
150g juoksevaa margariinia
vähän kaakaojauhoja
4 palaa marabou polka suklaata
ripaus suolaa
loraus maitoa


Ensimmäisessä satsissa näytin sisäisen blondiuteni enkä ensin vaahdottanut sokeria ja munia. SE KANNATTAA TEHDÄ! Jos ei vaahdota muffinsseista tulee ensimmäisen kuvan tapaan lässähtäneitä. Tämän jälkeen lisätään margariini ja kuivat aineet ja raastetaan suklaa sekaan. paisto 200-asteessa n.puolituntia.


JA TADAA! Olen todella ylpeä omasta jauhopeukalostani, että mun muffinssit näyttää melkein Arnoldsista ostetuilta. Olis ollut tosi kiva tehdä tohon vielä joku kuorrutus päälle, mutta ei mulla ollut oikeen hyviä tarpeita kotona (paitsi loput suklaasta, jotka annoin Ninnille parempiin suihin) enkä jaksanut mennä kauppaankaan.


En voi muuta kuin myös kehua noita isoja muffinssivuokia, jotka hankin Jeminalle. Mun taikinani oli just oikeen kokonen noihin 4 vuokaan. Olen ennen käyttänyt tavallisia paperista valmistettuja muffinssivuokia, mutta noi silikoniset voitti ne 10-0! Oon joskus meinaan onnistunut sotkemaan hienosti heitellessä paperisia vuokia ympäri keittiötä, kun yritän kaataa taikinaa niihin, mutta nämä pysyy hyvin muodossaan ja niitä voi jopa liikutella yksitellen ettei koko ajan tarvi pellin kanssa suhailla.


Mun toiveita ja ajatuksia on selkeesti kuunneltu kun joulupukki toi mulle kunnon kakun koristeluvälineet Englannista asti. Seuraavissa muffinsseissa tullaankin sitten varmasti näkemään jotain siistejä koristeluharjotuksia, mutta sitä ennen mun täytyy kipasta kauppaan ostamaan omat silikonivuoat...

2 kommenttia:

  1. ooh, ihanat nuo muffinssivuoat! ja muffinssitkin aika kivannäkösiä .. :P~

    VastaaPoista
  2. Joo siis todellaki kannattaa ostaa tollasia vuokia, mä rakastuin niihin!

    Kukaan muu ei suostunut syömään noita ekan satsin muffinsseja ku ne oli niin lässähtäneitä, rasvasia ja painavia, mut noi toiset onnistu ihan kivasti et uskallan koittaa toistekki :D

    VastaaPoista