maanantai 5. maaliskuuta 2012

Teknisiä ongelmia


Give Me All Your Luvin' (Feat. M.I.A. and Nicki Minaj)

Mun tietokone ei jostain syystä kykene avaamaan mun toisen muistikortin tiedostoja ja mua ärsyttää, koska olisin tänään halunnut jakaa pari videoo viime viikolta. Noh, tällä kertaa mennään sitten vain toisen kameran kuvilla. Mä sain tuliaisiksi vielä korvatulehduksen lisäksi flunssaa, joten nenä tukossa kuljetaan taas tämäkin koeviikko. Tänään oli jo ensimmäinen tentti ja huomenna heti perässä seuraa enkku. Myös todella monien palautettavien töiden deadlinet ovat tällä viikolla, joten hommaa riittää! (miksei kaikkia asioita voi hoitaa ajoissa!!!)



 Sitten siirrytääköön mun oikeeseen aiheeseen eli matkaan ja ensimmäiseen päivään Puolassa. Tästä Hupellus reissusta Zakopaneen tulis muuten niin iso kuvaoksennus, että päätin suosista jakaa sen osioihin. Hintaa tolla reissulla normi ihmiselle oli 379€, mutta mä olin matkanjohtajana amiksille niin ei tarvinnut rahoista niinkään huolehtia, muuta kuin siitä miten saan matkalaukkuni takaisin ylitäytenä shoppailuista.



Iloisesti siis istuttiin joku 20 tuntia bussissa läpi Viro, Latvian ja Liettuan, josta sitten mentiinkin Puolan puolelle ja yö ajeltiin Varsovan ja Krakovan läpi Zakopaneen. Vessoja ei oikeestaan saanut käyttää, joten juomista piti säännöstellä. Kyllä me silti skumppa pullo ostettiin Jasun kanssa, mutta senkin juominen jäi vähäiseksi pahan maun vuoksi. Myöhemmin opittiin Zakopanessa baarissa, että toi halvin skumppa on parempaa jos siihen sekaan laittaa jotain maku likööriä, jota kutsuttiinkin Hupellus -drinkiksi yhdessä baarissa.



Loppu ilta ja yö menikin sitten varsin sekavissa ja unisissa tunnelmissa. Mä sain nukuttua ihmeen hyvin ja taisin sammahtaa jo 8 jälkeen illalla. Aikasin aamulla sitten oltiin perillä ja meidän ihana vihreä Swierk hotelli odotti meitä jo huoneet siivottuina edellisviikon hupeltajien jäljiltä.




Me oltiin kaupungilla jo ennen klo 10, joten saatiin hetki odotella ennen kuin kaupat ja ravintolat aukes. Kierreltiin ja ihmeteltiin, eikä meinattu osata päättää ruokapaikkaa, joten poikettiin jokaisessa kaupassakin mitä vastaan tuli. Tosin "merkkiliikkeet" kuten H&M ei ole Puolassa yhtään sen halvempia kuin Suomessakaan, joten mä pyrin tekemään shoppailuni joko alennusmyynneistä tai sitten paikallisista pikkukaupoista. Halpoja kenkäkauppa ketjuja silti löytyi ja CCC:stä tuli yksi ihan mun lemppareista.



Aamupalaksi vedettiin 5 pekkaan tollanen kiva pikkunen ravintola-ateria. Hintaa tuli varmaan 10€ per naama juomineen, joten ei kauheesti surettanut kun katseli ruokalistoja ja niiden hintoja. Paikalliseen tapaan tilasin Oluen, johon on laitettu kirsikkasiirappia. Puolassa ei myydä siideriä, joten toi on tavallaan sen korvike. Parhaimmaksi siirappimauksi maistelun jälkeen päädyttiin vadelmaan, jota aijotaan kyllä koittaa Suomessakin.



Ostettiin myös koko meidän porukalle tiimilasit vitosella katukauppiaalta. Mun oranssit lasit näyttää ihmeen paljon keltaisilta näissä kuvissa.



Ilta jatkui shoppailemalla vähän lisää ja loppuillasta kierrettiin Zakopanen keskustan baareja, mutta siitä mulla ei taida löytyä yhtä ainutta kuvaa. hieno ilta oli kuitenkin ja 7up baarista tuli omistajansa Danielin ja sen kotoisuuden vuoksi meidän lempi mesta jossa hengailtiin vähän väliä koko viikon ajan.

Koitan huomenissa saada loputkin kuvatiedostoni ja videot toimimaan, että saan vähän laajempaa käsitystä ja jossain vaiheessa kun saan laukut purettua niin tulee ostospostauskin. Ja hei! Miten ärsyttävää, että Suomessa on ollut yli hienot ilmat ja tuola satoi lunta, räntää ja vettä. Noh, nyt munkin on paras mennä nauttimaan kauniista säästä ulos.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti