sunnuntai 29. toukokuuta 2011

Semisti nörtti


Sydänjuuret - Mokoma = ikuisuusrakkautta olettaen, että ei tää ole edes kauheen vanha biisi

Mun uudet silmälasit saapuivat!!! Ostin kahdet lasit yksien hinnalla Specsaversilta ja yhteishinnaksi tuli about 300€. Pikkanen kirpasu oli kyllä rahapussille, mutta ei se haittaa kun vanhat lasit oli sellasessakin kunnossa, että äiti ei meinannut kehdata kulkea mun kanssa kaupungilla jos en käyttänyt piilareita. Vanhat lasinihan olin korjannut kun Cairnsissa jostain kumman syystä makasin silmälasieni päällä ja sitten noustessani onnistuin käsivarrellani katkaseen sangat kahteen osaan. Eihän tostakaan tullut muuta kuin itku ja Pauliina sai johdattaa mut sokeena kauppaan ostamaan pikaliimaa. Onneksi Ausseista ostettu pikaliima kesti hyvin Suomeen asti, missä ne lasit ehti mun kolmen viikon uusien lasien odottelun aikana katkeemaan kaks kertaa. Niistä läpi näkeminenkin alko oleen jo aika harmaata eikä niitä uskaltanut edes enää pestä kun pelkäsin sen liimauksen katkeevan.


Oon myöskin niin taiteellinen ihminen, että kun mun vanhojen lasien sangat oli haalistunut vaalennusaineen johdosta niin maalasin ne kynsilakalla punasiksi. Eipä tota onneksi paljon huomannut, mutta se häivytti mun mielestä pikkasen sitä pikaliimauskohtaakin! Piilolinssejähän mulla ei ollut matkassa mukana ollenkaan, koska mun vanhan reseptin linssit ei ollut tarpeeksi hengittäviä mulle ja lääkäri sanoki et jos käytän niitä usein oon sokee jo kolmekymppisenä. Hankin uuden reseptin niillekkin ja nyt saan kaikista hengittävimpiä linssejä mitä markkinoilta löytyy ja siltikin silmät kuivaa paljon, joten en niitä joka päivä voi käyttää.


Mutta niihin uusiin laseihin. Toiset valitsin äidin kanssa yhteisymmärryksessä ja nyt jälkikäteen vähän ehkä harmittaa etten ottanut toisia äidin kanssa valitsemiani vain koska noi toiset tuli 50€ halvemmaksi. Eikai se 50€ ole edes iso raha jos kerran pidän laseja monta vuotta. No Äidin kanssa valitsin itselleni nörttityyliset suurehkommat muovikehykset, jotka on mustat etupuolelta ja siniset sisäpuolelta. Tykkään ite niistä hurjan paljon, vaikka kuvissa välillä tuntuukin, että ne saa mun naaman näyttään entistä pyöreemmältä.


Toiset kehykset valitsinkin ihan itsekseni ja etsin ihan peruslaseja, jotka mahtuis kivasta normaalien halpis aurinkolasien alle eikä sieltä suuremmin loistaisi läpi. Eihän tollanen ole edes mahdollista, mutta päädyin violetteihin kehyksiin, jotka mahtuu juuri kivasti arskojen alle ja pitää aurinkolasit jopa ylhäällä eikä tipauta niitä nenänvartta pitkin alas. Noiden mallista tulee mieleen jotku mun ensimmäisistä laseista, joidenka malli ei sopinut mulle ollenkaan, mutta kun nyt olen päättänyt, että kaikki mallit on mulle hyviä niin en yhtään silti kadu valintaani.


Sitten vain kesällä kaikki ihania halpisaurinkolaseja osteleen, tarvisinkin vielä jotku feikki raybanit joissa on samaa tummaa väriä koko linssi. inhoon kun melkein kaikissa aurinkolaseissa nykyään on liukuvärjätyt linssit kun sitten ainakin mun silmälasit näkyy läpi! No, täytyy varmaan ostaa jotai peilipintasia...

2 kommenttia:

  1. Sopivat sinulle nuo kuvassa olevat. Miten paljon noissa on voimakkuksia?

    VastaaPoista