maanantai 5. toukokuuta 2014

Lintubongausta ja lunta

Perjantaina ja lauantaina bongailtiin kurkia.

Kaverin perheellä on joka vuosi lintubongauskisa. Tietyn ajan sisällä täytyy bongailla lintuja ja kirjottaa niiden nimet ylös. En tiedä saako voittaja muuta kuin kunniaa, mutta mun mielestä toi on ihan hauska idea. Jos mä olisin viikonloppuna ollut mukana tollasessa kisassa olisin saanut vaikka kuinka paljon lintuja listalleni! Viikonlopun sää oli muuten aika mielenkiintoinen. Välillä paisto ja välillä satoi mitä vaan. Onneksi maa on jo niin lämmin ettei siihen lumi jää enää pitkäksi ajaksi makaamaan!

Oravaakin oli vaikea kuvailla aamulla, kun lumi"hiutaleet" oli niin suuria!

Tyttö liian suurten haalareiden sisällä. Asun omistajista ja ostopaikoista en kommentoi.

Viimeksi tähän aikaan vuodesta on satanut lunta maa valkoiseksi silloin, kun oon ollut 5v. Muistan, että musta on silloin otettu meidän pihassa kuva niin pakkohan se oli nytkin otattaa parit kuvat lumisateessa. Mä en tajua mitä tapahtui, mutta poikaystävä sai mut houkuteltua ilman ees kummempaa yrittämistä mukaan tarkistaan verhot ja siirtään rysää eilen aamulla. Minä en ole mikään suurempi kalastuksen ystävä ja hauet varsinkin on mun mielestäni pelottavia. Kalaa voin kyllä syödä jos joku on sen ensin järvestä hakenut ja mulle perannu valmiiksi. Ahvenienkin syönti on niin ärsyttävää, kun sielä on pikkusia ruotoja jokapaikassa! Yleensä poikaystävä on ihana ja perkaa mulle pyrstöt ja syö itse muut kohdat, missä on enemmän ruotoja. 

Minä pelokkaana tyttönä laitoin pelastusliivit. Mun mielestä kaikkien pitäisi käyttää niitä!

Järvelle mennessä sää oli todella kivan toukokuinen ja järvikin aivan tyyni

Tolla kalalla on ollut surkee säkä, kun se ei ole ihan mahtunut ulos rysästä

Saaliina oli tällä kerralla vain kasa särkiä. 

Tottakai, kun järvellä oltiin niin sää ei voinut pysyä tyynenä ja kauniina vaan alkoi sataan märkää lunta. hmph.

Harmaalokki vai kalalokki?

Mun mielestä on ainakin ihan hyvä, ettei kaloja tällä kerralla saatu. Oikein onnistunut reissu siis! Tai ne särjet, jotka saatiin heiteltiin paluumatkalla lokeille ruuaksi. Lokkeja tulikin oikein iso parvi herkuttelemaan buffetin antimilla. Toi ei tosiaan olis ollut lintupelkosen paikka! Siinä vaiheessa taas kun lähettiin pois hellitti myös sankka lumi/räntäsade, joka oli kastellut meidät aivan märiksi. Onneksi mulla oli ne haalarit päällä, niin alla olevat normivaatteet säilyivät kuivina.

Niitä lokkeja oli joka lajia!

Kuikka pariskunta

Kuovi

Lintubongarin ja kalastajan hommat voisin jättää tohon yhden päivän kokemukseen, vaikka eilen vielä leikittelin mielessäni, että meidänkin perhe vois alottaa kyseisen harrastuksen. Tänään palaankin normaalimpaan arkeen ja vuorossa on hääpuvun korjausompelua. Toivottavasti saan jotain aikaiseksi!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti