tiistai 26. kesäkuuta 2012

Mansikat ennen ja jälkeen juhannuksen



Juhannuksen kuvat on nyt saatu tungettua koneelle, mutta vielä ei voimat riitä niiden kaikkien läpi käymiseen. En ymmärrä miten kaikki on jo heti jaksanut jakaa kuviaan. No, minä en toimi samalla lailla vaan käynnistyn vähän hitaasti. 

Kesäiltiin äidin kanssa mökillä ennen Nummeen lähtöä ja kerättiin ke-to yöllä lupiinikimppu pihaa koristamaan. Torstaina kerättiin vielä samanlainen mummulaankin. Äiti on myös kotiuttanut meidän roikkomansikan mökille, koska parvekkeella se kuivuu niin nopeasti. Se on kumma, kun äiti saa ruusut kestämään parvekkeella vaikka kaksi kuukautta, mutta ei mansikkaa edes kahta päivää ilman hoitoa.





Lupiinit on mun mielestä todella kauniita tienvarsikukkia ja pellot eivät melkein voisi näyttää kauniimmilta kuin silloin, kun ne ovat täynnä koiranputkia. Tietenkin myös keltaisena auringonkukista tai rypsistä loistavat pellot valloittavat aina. 

Alla olevassa kuvassa on mun uusi ihana pikkumyy pussukkani. Olen himoinnut tota laivalla ja siwoissa, mutta ei koskaan ole ollut jotenkin ylimääräistä rahaa ostaa sitä. Nyt pyysin äitiä ostamaan Parkanon siwan viimeisen kappaleen mulle. Hintaa oli n. 10€ ja rakastan sitä. Täytyy vain etsiä pidempi laukunhihna, vaikka kyllä se noinkin viimeviikolla toimi. Nummen jälkeen tietenkin se ei enää loista noin valkoisena, mikä onkin ehkä jopa parempikin. 




Sunnuntaina päästiin Lontoosta lomailemaan tulleen partiotoverimme Lauran luokse nauttimaan grilliherkuista. Grillibileet sinällään ei kauheen hyvin toiminu, koska ulkona tihuutti vähän vettä, mutta Laura oli tehnyt meille tosi kivan picnikin niiden olohuoneen lattialle. Tarjolla oli aluksi naposteltavaksi hedelmiä, pääruuaksi halloumisalaattia, makkaraa ja tosi hyvää peruna-suolakurkku-juusto paistosta. Ei tosiaan osattu odottaa mitään noin hienoo ennen sinne pääsyä! Jälkkäri kuitenkin kruunasi koko komeuden. Laura oli ajatellut meitä juhannuksena riehuneita ja vähän keventänyt jäätelön täyteläisyyttä tekemällä rahkajäätelöä.


n.5 annosta sekoitat näistä:
1pkt vaniljajäätelöä
1-2 prk maitorahkaa
koristeeksi pilkottuja mansikoita, pohjalle ja päälle

Mä en toiminut enää ihan täysillä tossa vaiheessa juhannusta, joten maailman parasta keskustelukumppania musta ei saatu, mutta muut puhuivat sujuvasti ja mulle ruoka kyllä maittoi. Tollasesta sunnuntain ruokailusta voisi mun puolesta tulla vaikka tapa. Eikä Lauran juomareseptitkään olleet ollenkaan huonompia meidän oloihin, sillä sitruunalimpparin ja appelsiinimehun yhdistäminen oli taivaallinen idea. Sitä tuli juotua "muutama" lasillinen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti