tiistai 12. kesäkuuta 2012

Ylihelppo nuttura



Katselin tossa yksi päivä eri blogeista tutoriaaleja helppoihin nutturoihin, koska olen itse hyvinkin huono laittamaan hiuksiani kauniisti. Päädyin siihen, että mun on pakko saada vaalea valkkiponnari, mutta glitteriin mennessäni sielä oli ne loppu. Ostin sitten mustan (alle 4€), koska mun hiukset on kuitenkin aika paksut niin ajattelin saavani sen helposti piiloon. Cupukselle kävellessäni näin myös niitä vaaleita myynnissä about samaan hintaan ja vähän ärsytti, mutta en sortunut ostamaan toista.

Monet niistä tutoriaaleista, joita katselin oli videoita niin mä ajattelin tehdä asiasta tälläisen kuvaversion.


Nutturan tekemiseen tarvitsee harjan, kaksi ponnaria, muutaman pinnin ja tuon ponnarivalkin.


Mulla on selkeesti ollut kuvatessä pää aivan kenossa, koska kaula on kadonnut, mutta ensin tehdään ponnari siihen kohtaan mihin haluaa nutturan laittaa, mä tein sen siis aika korkeelle takaraivolle.


Tän jälkeen valkkiponnari ujutetaan hiusten läpi ponnarin tyveen.


Hiukset levitetään valkin ympärille mahdollisimman tasaisesti. Varsinkin mun tapauksessa, kun valkki on väärän värinen omiin hiuksiin verrattuna niin se täytyi saada täysin piilotettua.


Toinen ponnari laitetaan valkin päälle. Kuvasta huomaa pienen mustan kohdan vielä pilkistävä, mutta sen sai kuin saikin vielä piilotettua. hiusten latvat jäivät törröttämään tämän jälkeen jokasuuntaan ja niille piti vielä keksiä jotain.


Kaikissa ohjeissa joita katselin hiusten päät vain kieputettiin nutturan tyveen ja laitettiin pinneillä kiinni, mutta mä koitin vetää ne kaikki lähteen suurinpiirtein samasta kohdasta ja tein niistä letin, jonka kiinnitin pinneillä valkin keskikohtaan.


Se letti teki nutturasta vähän epätasaisen ja vinon, joten jos haluaa varmasti kauniin huolitellun tuloksen niin suosittelen kiertämään ylijääneet hiukset vain nutturan tyveen. Tästä mun ensimmäisestä nutturasta kun tuli kuitenkin vähä sellainen harakanpesämäinen kapistus.


Tolla tavalla tehty nuttura pysyy todella hyvin päässä vaikka koko päivän eikä sitä tarvitse kiristellä tai miettiä pinnien pysymistä sen kummemmin. Aijon ehdottomasti käyttää tuota ja paljon, varsinkin toi on mahtava huonojen hiuspäivien pelastaja!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti