perjantai 7. helmikuuta 2014

Tummaksi taas!


Hihii!

Oon niin onnellinen uudesta hiusväristäni ettei tosikaan! Tuntuu kuin olisin palannut ajassa takaisin ja fiilis on ku kakskymppisellä. Melkein 4 vuotta olinkin jo vaaleammissa väreissä, että eikö nyt ollutkin jo aika palata vanhaan? Mä oon kyllä tätä jo Ninniltä hetken aikaa pyydellyt, mutta nyt päädyinkin kaupan purkkiväriin, koska noi oli Tokmannilla joskus syksyllä todella halpoja niin ostin pari purkkia. Oon Liven värejä käyttänyt aikaisemminkin, mutten koskaan tollasta vaahtoväriä, joten vähän jänskätti, että mitä tästä tulee, mutta onneksi on toinen purkki vielä säästössä, jolla saa tasattua värin.

Lähtötilanne ja väri

Väri näytti kahvilta

Sotkeminen valmiina

Yllä olevassa kuvassa oli väri levitetty (eikö ole ihana toi mun hiustenvärjäyspaita?). Väri laitettiin purkkiin ja sitä piti sekoittaa. Ohjeessa oli 40 sekoitusta, mutta tein enemmän ja suosittelen tekemään vieläkin enemmän. Tiedättekö, kun jotain kaakaoo tai lämminkuppikeittoa tjs sekoittaa veteen ja se jää sellaisiksi paakuiksi? Niin kävi tolle värille. Värijauhe sekoitettiin nesteeseen ja vaikka osa väristä sekoittui sinne niin suurin osa jäi klöntiksi värikipon pohjalle. Sitä väriä oli sitten lattiat ja seinät täynnä sen jälkeen kun olin valmis. Tuon kuvan ottamisen jälkeen aloinkin kuuraamaan lattiaa, mutta mun harmikseni väri ei lähtenytkään ihan kokonaan. Hups. Toivottavasti asiaa ei huomata asunnon jälkitarkistuksessa, kun muutetaan täältä joskus pois. (sitä ennen ehdin värjään hiukset vielä moneen kertaan ja värjäämään koko lattiankin samalla)

Alla olevassa kuvassa olin antanut värin olla päässä 45 min ja alkoi aika paljon pelottamaan. Joistakin kohdista loisti selkeästi vaaleampia kohtia ja suurinosa hiuksista näytti mustilta. En kuitenkaan vaipunut epätoivoon vaan pesin hiukset ja toivoin värin olevan parempi kuivana.

Ilme kertoo kaiken?

Hiuksia lähti aika paljon pesun aikana ja muutenkin hiukset jäivät todella kuivaksi, vaikka käytin pakkauksen hoitoaineenkin koko päähän. Löin sitten vielä hiuksiin jätettävää hoitoainetta päähän ennen föönäystä. Föönätessä hiusten väri vaaleni. (onneksi, sillä en halunnut ihan mustia!) Sisällä valossa nää näyttää yllättävänkin tasaisilta, mutta luonnonvaloon mentäessä näkee koko totuuden eli laikukkaan oranssinruskeanpunaisen pään. Onneksi on vielä se toinen väripaketti, jolla tän saa korjattua! Jännä muutenkin, että toi väri levittyi niin hyvin etten alunperinkin päättänyt laittaa toista purkkia väriä heti päähäni, sillä näin pitkät hiukset yleensä vaativatkin sen 2 purkkia ja niin nytkin.

Anteeksi ompelunurkkauksen sotkuisuus

Lopputulos vessan valossa

Lopputulos luonnonvalossa

Näissä kuvissa kävi nyt niin, että ehdin lykkään naamaani meikkiäkin ennen "jälkeen"-kuvien ottoa, joten ette saa nauttia mun hyvin huonossa kunnossa olevasta ihosta näissä viimeisimmissä kuvissa. Hiukset kuitenkin ovat pääasia ja ne on kivat! Mua ei haittaa värin epätasaisuus. Heitän muutaman viikon päästä sen toisen värin päähän, kun tyvikasvuakin on ilmestynyt. Nyt nautin tummista epätasaisista hiuksistani täysin rinnoin!

Onko teillä jotain mielipiteitä? Punapää, Blodi vai Brunette? Mikä sopii mulle parhaiten?
Itse ainakin voisin ton punaisen heivata listalta. Suhteellisen tumma punarukea voisi olla mun lemppari tai sitten joku luonnollisen vaalea...

Nyt lähden viikonlopunviettoon mökille. Palaan varmaan vasta maanantaina, joten ensi viikollakaan en lupaa postailla joka arkipäivä. :P

4 kommenttia:

  1. Tosi hyvä sävy, eikä punaisuus alla haittaa ollenkaan! Tekee vaan väristä ainankin kuvien perusteella luonnollisen ja vivahteikkaan oloisen :) Tummanruskea ehdottomasti. Tuo särmää kasvonpiirteisiisi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jes! Kiitos! Toi Oranssi alko näyttään omaan silmäänki aika hippitukalta, joten oon kyllä tyytyväinen tähän värivalintaan!

      Poista
  2. Tää on tosi kiva! En osaa sanoa onko parempi kuin blondi ku oon tottunu enimmäkseen kattomaan sua blondina.. Mut tää sopii tosi hyvin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Anna! Musta tuntuu, että palasin vihdoinkin takaisin normaaliksi eikä ole kyllä hiusten värjääminen tummaksi ainakaa vielä kaduttanut! Toivon vaan, että jaksan tummahiuksisena myös kesän yli, koska en haluis alkaa piiiiitkään aikaan vielä mihinkään blondausprosesseihin.

      Poista