keskiviikko 1. kesäkuuta 2011

Nostalgiaa

Edellisen postauksen musiikkityyliä jatkaen haluan jakaa vähän mun lemppareita ja näiden keräämisessä auttoi mun kaverini, joka tuskastui siitä, etten huolinut sen ensimmäisiä ehdotuksia nostalgisiksi biiseiksi.


Mun mielestä sanan täydeltä nostalgiaa

Kaikille meillehän sana nostalgia tuo mieleen aivan erilaista musiikkia riippuen siitä minkälaisessa ympäristössä me ollaan kasvettu. Itse kun olen 90-luvun lapsi niin kaikki amispoppi on mulle nostalgiaa, mutta kyllä me tollasen 80-luvulla syntyneenkin kanssa yhteisiä suosikkejakin löydettiin


Kuka vois vastustaa noita abseja? Tulee hymy kun tän kuulee!

Mun mielestä kaikkien biisien ei edes täydy liittyä mun lapsuuteen tai nuoruuteen, että ne olisi nostalgisia. Varsinkin sellaset biisit, jotka ehdottomasti kuuluu mun isoveljen nuoruuteen on sellasia, jotka nykypäivänä iskee muhun ja lujaa. Biisien pitää saada sut hyvälle mielelle ja ehkä vähä keikuttaan peppuakin mukana.


Tää saa ainaki mun pepun pyörimään, vaikka mun tahtijalka taputtaa kaikilla biiseillä, jopa niillä joista en tykkää.

Jostain hetkistä tulee mieleen tietyt muistot, jotka ei koskaan häivy. Yks biisi tulee oleen mun ehdoton lemppari kautta aikain koska rakastan sitä leffaa, jossa toi biisi näyttelee aika isoa osaa. Leffassa parasta on se, että oon nähnyt sen niin monta kertaa, että oon todellakin huomannut kaikki leikkausvirheetkin, siinä mm. yks tyyppi kävelee kaks kertaa peräkanaa ovesta sisään. Sitä ei voi olla huomaamatta, mutta puhdasta rakkautta on leffa nimeltään Coyote Ugly <3
Olisin tietenkin 12-vuotiaana halunnut olla tollasessa baarissa töissä

Jos mä saisin päättää niin myös kaikki Smurffien levyt 1-3 pääsis nostalgisimpien biisien listoille, mutta jos pitäydytään englannin kielessä kuitenkaan menemättä sinne Spice girls ja Britney osastolle niin sitä osastoa hipoen mun mielestä maailman parasta on sellaset biisit joita olen kuunnellut paljon, mutta joita ei ole soitettu puhki. Monet levyjen parhaimmistobiisit on niin kulutettuja, ettei niitä oikeastaan jaksa enää kuunnella, vai kuka on mun kanssa samaa mieltä? Kuka jaksaa popittaa vielä Barbie Girliä?


Sulosimpia, joskin korneja sanotuksia mitä tiedän.

Joskus täytyy myöntää, että musiikkivideo jää koko biisin varjoon ja mun osalta ainakin on käynyt näin melkein kaikkien biisien kanssa. En ole koskaan oikeestaan vahdannut mitään musiikkitelkkaria Jyrkistä - Voiceen. Joskus olen sellasen avannut ja muutamia videoita tiedän, mutta viimesen vuoden sisään oon alkanut antamaan edes hitusen enemmän arvoa musiikkivideoille. Onhan ne esittäjät sentään nähneet kovan vaivan niitä tehdessään ja niistäkin maksetaan todella tuhottomia summia rahaa. Ehkä myös Lady Gaga on saanut mua omilla mielenkiintosilla videotulkinnoillaan katsomaan myös muiden videoita.


Toivottavasti pojat ei ole maksanu videostaan paljon, koska ainakin mun mielestä se on huono, biisi kuitenkin iskee ja kovaa!

Mun mielestä jo vähän uudemmatkin biisit voi olla nostalgisia ja kertoa edellisestä kesästä tai hiihtolomareissusta. Tosin kaikkien biisien ei täydy kertoa mistään vaan jos on huomannut niiden swengaavan hyvin niin ne jää mieleen todella pitkiksi ajoiksi. Aikaa ei muista eikä paikkaa, mutta hyvä meno kyllä löytyy!


Tää pistäis mun mielestä baarissa kaikki tanssilattialle vaikka sufflaamaan!

Mua alkaa itseenikin jo pikkuhiljaa ärsyttämään tää videoiden oksennusrypäs jonka oon päättänyt tehdä bloggeria käyttämättä ollessani. En sentään uskalla pistää kaikkia postauksia samalle päivälle vaan olen keksinyt uuden ihanuuden, kuin ajastus <3 Olisi aivan unelma mulle jos pystyisin kirjottamaan aina niin ettei tarvisi murehtia seuraavan päivän postauksesta, vaikka enhän mä tästä stressiä siis otakkaan! Päästän itseni tästä tekemisen "tuskasta" ja pistän sen viimesenkin biisin.
Jää aivan varmasti soimaan päähän ja tähän biisiin liittyy mahtavia muistoja, kun vietin 16-kesäsenä 3 viikkoa kielikoulussa Maltalla. Ihanuus...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti