torstai 2. kesäkuuta 2011

Eilen matkattiin Rukalle


SMG - 100 km Ouluun. Harmillisesti ei löytynyt albumiversiota Youtubesta, mutta tää sopi tilanteeseen.

Eilen aamusta lähdettiin Ajamaan Rukalle lomailemaan loppuviikoksi. Matka taittui Tampereelta Viitasaarelle, jonne asti Isä ajoi ja Äiti ja minä saatiin valittaa pärrälle ajamisesta. Kahviteltiin sielä mun serkun ja hänen kihlattunsa uudessa asunnossa, missä oli vielä muuttolaatikoita siellä sun täällä. Otin serkultani mukaan pitkän nahkatakin, josta mun on määrä kaventaa olan leveyttä, kun se on ollut monta vuotta armottoman suuri mun serkulleni.



Ilma oli Viitasaarelle asti aurinkoinen ja sielä mä vielä otin aurinkoakin. Mä ajoin sitten Viitasaarelta Ouluun ja sain nauttia äidin "mua pelottaa" kommenteista. Oon varsin rauhallinen kuski mielestäni, mutta kirosanoja lentää ehkä vähän liikaakin kun muut ei mun mielestä osaa tietenkään ajaa ollenkaan. Oulussa oli välistoppi mun tädin luona ja sielä saatiinkin nauttia lohesta ja salaatista ja mä metsästin yhden ampiaisenkin sisältä purkkiin ja isä päästi sen ulos vapauteen.


Oulusta Kuusamoon Rukalle oli ajovuorossa äiti ja mun täti ja sen mies saapuivat joukkoon iloiseen. Pistettiin miehet omaan autoonsa ja jatkettiin matkaa naisten kanssa. Luin blogeja ja jossain vaiheessa nukahdinkin. Miehet lähti vähän meidän jälkeen ja jossain vaiheessa ne ohittikin meidät ja nähtiin niiden ohittavan meidän edessä menevän auton keltasilla viivoilla. Taas olisi poliiseille ollut tekemistä. Ei nähty matkalla yhtäkään ukkoskuuroa, vaikka naiset mun kameran salamavaloa ukkoseksi luulikin. Oon aina ilonen etten ollut eilen Parkanossa, missä tuuli on tuivertanut oikeen kunnolla ja puita on maat ja mannut kaatuneena täynnä.


Tässä vielä video todisteeksi, että porot ovat oikeita eikä vain piirroshahmoja, niin kuin Josh Australiassa oli kuvitellut!

 Toissapäivänä oltiin äidin kanssa kahdestaan Kihniössä ja käytiin Pyhäniemessä syömässä tosi herkkuruokaa ja sitten ostettiin jäätelöt ja mentiin kävelylle kärkeen. Mun mielestä pyhäniemen kärki on yks ihanimmista pakoista tässä maailmassa. Meillä oli äiten kanssa tosi kivaa, vaikka äiti meinas jäätyäkkin. Mulle ei kylmä tullut mun uusissa hennesin vaatteissa. Olin tilannut melkein kaikki vaatteet liian isoja ja sainkin palautella kaikkee ja yksistä kengistä ja mekosta tilasin sitten pienemmät koot.


Mekko makso 14,95€ ja lippis 2,95€ Liivien hintaa en muista, mutta ne oli alennuksessa ja niitä tuli kahdet paketissa. Oon tosi innostunut tollasista pikkusista toppiliiveistä, jotka voi pistää liian avonaisen mekon alle ja ne näyttää topeilta sieltä alta. Se on varmaan maailman kätevin keksintö ja alla voi pitää oikeita liivejä tai olla pitämättä jos haluaa. Noi uggit oon tuonut Australiasta BigW:sta ja ne sain alle $3. Ja vyökin on vanha. Toi mekkokin on mulle hartioista liian iso ja pienempikin koko olisi varmasti mennyt, mutta en jaksanut palauttaa ihan kaikkea.



Syöpöteltiin Valion Pingviini Trio tuutteja jossa on vanilja ja mansikkajäätelöä ja suklaakastiketta. Oli muuten todella hyvää! En yleensä välitä tuuteista niin paljon, mutta tota voisin ostaa jopa toisenkin kerran tänä kesänä. Puhelin roikkuu kaulassa Suomalainen voittaa aina -nauhassa.



Pyhäniemen kärjessä on kunnan mökki, jota voi vuokrata, mutta onneksi sielä ei ollut nyt vuokralaisia kun äiti ja mä kierreltiin sielä kiipeilemässä. Muistakaahan kuitenkin, että pelastusrengas voi pelastaa sinunkin henkesi, joten anna sen olla paikallaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti