sunnuntai 12. kesäkuuta 2011

Tupareista raksamieheksi


The Saturdays - Higher

Eilinen päivä meni paluutupari tunnelmissa. Ensiksi Henkka tuli mun luokse kokkailemaan ja tehtiin boolia, oli muuten taas maailman paras matikkapää ja boolista tuli sellasta 2 prosenttista! Pistettiin siis 8 litraa greippilimppaa ja puolilitraa 38% koskenkorvaa. Tästä syntykin sitten ongelma Alkon boolilaskurin avulla kun tajuttiin juovamme vain limpparia. Laitettiin sitten sinne sekaan mansikkalikööriä, jota mulla sattu oleen vähä ja kaks puolenlitran mustikkasiideriä. Onneksi myös ihana naapuri toi skumppaa, joten sekin meni booliin ja Laura toi Australialaista valkoviiniä, joka sekin pääsi boolin jatkeeksi. Lopulta booli oli vielä naapurin desin ginilorauksen jälkeen 3,75% ja oon aika ilonenkin näin jälkikäteen siitä ettei se ollut vahvempaa, koska tätähän meillä oli sitten sellaset 10 litraa, mutta tuolloin kävin kiertämässä naapureideni oven takana kysellen viinaa, mutta kellään ei ollut! On tämäkin opiskelija-asunto!



Boolinteon aikana tapahtui kummia ja mun ovikello soi. Ovi avattiin ja eteisessä oli vain lahjapaketti. Kävien kiertämässä koko käytävän enkä nähnyt, ketään kunnes tuli suvi, mutta paketti ei ollut siltä. Luulin et joku naapuri on jättänyt pommin mun ovelle, mutta paketista ei kuitenkaan kuulunut mitään ääntä. Avasin sen ja sisältä löyty maailman ihanin muumikannu, jota oon himoinnut ja vain kaks ihmistä tiesi mun haluistani. Äiti ja Ville. Ville oli tuonut paketin mun oven taakse ja juossut rappukäytävään ja kadonnut salaperäisesti. Iso kiitos siis Villelle, joka osallistui tupareihin tyrmistyttämällä mut olemalla niin mukava, vaikkei juhlimaan meidän kanssa jäänytkään.


Vieraita alko saapumaan ja me siirrettiinkin tuparit talon katolle. Oli ihanan aurinkoinen ilma ja mun kämppä oli aivan kun sauna, joten vieraat käytti tätä oikeestaan vaan vessana ja muuten hengattiin katolla booliämpärin kanssa. Booli kuitenkin loppui kesken (ajatella se 10 litraa ja about 15 henkilöä), joten J-P toi Orivedeltä asti meille lisää boolitarpeita. Tällä kertaa siitä tuli vähän tujumpaa ja sekaan pistettiin pakastemansikoitakin.

















Tollasissa tunnelmissa tuparit juhlittiin ulkona asunnosta ja illan hämärtyessä juhlaseurue siirtyi minne kukin halusi. Aino oli saanut mutkin Saunan jatkojen listalle ja mentiinkin sinne kuuntelemaan Dreamtalen keikkaa, joka joskin on ehkä hieman liian ritariheviä mun makuuni. Ilta vedettiin näppärästi valomerkkiin asti ja siitä ehkä pikkasen ylikin ja kodin kuumuuteen saavuin parin yövieraan kanssa.


Dreamtale - Take What The Heavens Create

Mun mielestä ilta oli suhteellisen onnistunut ja tuparit oli mukavat. Kaikki ihmiset, joiden piti tulla ei tulleet ja muutama joiden ei pitänyt tulla tuli. Eiköhän se aina noin menekkin. Tänään lähdin Katan kanssa aamusta koskipuistoon Katan synttärijäätelölle ja ottamaan arskaa. Aikaa siinä kulukin nätisti ja Ainokin kävi sielä moikkaamassa.





Tämän päivän kuljin kaupungilla pellepuvussani eli Hennesin Jumpsuitissa ja eilen sipsuttelin cittarin koroissa ja Ausseissa tuodussa minimekossa. Henkan mielipide tosta mekosta oli, että näytän vähän luolanaiselta se päällä. Ei muutakun kiitoksia! Huomasin myös suuren vääryyden jäätelökioskilla kun makuvaihdoehdot on kasvaneet ja ne on todella hyvät niin yksi pallo maksaa jo 2,5€ ja kaksi palloa 4€. Se on aika paljon pienestä määrästä jäätelöä, mutta pakkohan se on maksaa kun ei kaupasta saa Tupla tai pistaasijäätelöä!

Aamulla mun veli soitti ja pyysi kiinnittämään sen kanssa räystäslankkuja. Menin sitten illaksi Veljen rakennustyömaalle ja sielä kiipeilin vaikka kuinka korkeella peläten välillä veljen ja välillä oman henkeni puolesta. Olin toivottavasti avuksi ja oon todella ylpeä itsestäni, että musta oli myös raksahommiin! Olen kuitenkin ilonen etten ole valinnut mitään raksa-alaa, en kestäisi olla joka päivä kaameen pelon kourissa, enkä luvannut enää noin korkeelle mennä auttamaan. Seuraavaksi haluisin jo maalata seiniä! Tästä mun mm. naulapyssyllä toilailusta ei oo sinänsä kuvaa, mutta veljen vaimo otti pari otosta meidän keikkuessa yläilmoissa. Näitä voin ehkä julkaista myöhemmin.

Olettehan muistaneet, että jos ei heilaa helluntaina niin ei koko kesänä, vielä olis kolme minuuttia aikaa löytää heila! Vai menikö se niin, että jos ei heilaa helluntaina niin jono juhannuksena?

2 kommenttia:

  1. oot niin supernätti kaikissa noissa tuparikuvissa!

    VastaaPoista
  2. A: Kiitoksia! Kai se sitten hyödyttää, että joskus jaksaa panostaa itsensä meikkaamiseenkin ja hiuksetkin vois joskus harjata!

    VastaaPoista