lauantai 23. heinäkuuta 2011

Flowers


Kwan - Tainted Love

Kukkaisviikon alkoivat Tampereella, joten kukkiahan sitä täytyy käyttää. Innostuin tänään kulkemaan helteessä maximekossani, jonkä metsästin Ausseista. On suhteellisen vaikeeta löytää täyspitkää mekkoa kun on 173 pitkä ja sainkin kiertää muutaman kaupan. Löysin omani kuitenkin alesta Brisbanesta n.$20 hintaan, joten olen oikein tyytyväinen, olen myös tänään kerännyt kasan kohteliaisuuksia mekkoni ansiosta! Tuntuu, että olen muuttanut tyylini astetta hipimmäksi viimesen vuoden aikana, varsinkin Ginan sulkakorviksien ja kukkamekon yhdistelmässä.


Burdan saapumisen kunniaksi aloin heti vääntämään sieltä hameenkaavaa, joskin vähä muokkaillen ja ompelinkin hameen valmiiksi samana päivänä. Löysin varastostani vanhaa vaaleanpunaista pikkukukallista kangasta, josta en ole keksinyt mitään tehtävää ja siihen hameen kaavaan kangas sopi täydellisesti, Kuitenkin kaavan mittataulukko oli aivan kummallinen ja päädyin tekemään koon 21, joka oli suurin. Monesti mun täytyy omiin vaatteisiini vielä lisätä vähän, kun burdan kaavat loppuvat kokoon 42 ja mä olen niiden luokituksen mukaan kokoa 46 tai 48 (tässä ainut asia miks inhoon valmiskaavoja). Kaavat näytti aika pieniltä, mutta silti elättelin toiveita uudesta kukkahameesta.





 Kummallista miten tällästen ei pakollisten ompelutöiden tekeminen tuntuu niin kivalta ja jopa rentouttavalta kun taas asiakastyöt stressaa. Ompelin jopa tohon mekkoon "tuotemerkkinikin" ja tein ylimääräsiä tikkauksia mustalla langalla ja pistin yläreunaksi mustaa vinonauhaa. Mun mielestä toi kangas oli kuitenki niin herkkää, että se kaipas jotain säväytystä. Hametta puoliksi valmiina mallaillessani koitin mittailla sopisiko se mulle ja niinhän siinä kävi, että pieni se on. Hoidin silti homman huolella kotiin ja valmis hame on ylisulonen, toivoisin näkeväni sen vielä joskus jonkun päällä. Voisinpa vaikka myydä sen jos joku haluisi ostaa... vyötärön ympärykseksi tuli 80cm ja alalantion ympärys 107.




Olis taas ollut fiksua silittää ennen kuvaamista, mutta kaippa tuosta tulee ilmi millaisen söpöliinin sain aikaiseksi. Toi ei tosiaan ole tarkotettu tälläsille hehtaaripepuille kuin minä, mutta toivottavasti se vielä joskus löytää kodin itselleen. Mä varsinkin tykkään kun tossa on taskut, kaikki taskulliset hameet ja mekot on ollut jo pitkän aikaa mun suosikkilistallani...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti