maanantai 25. heinäkuuta 2011

Uusi yritys


Mike Candys - Together Again

Lauantaina kaivelin koko kangasvarastoni läpi ja koitin etsiä sopivaa hamekangasta, sinne oli jäänyt ihan kivan kokoisia tilkkuja mun serkulle tekemistäni mekoista (jotka on nyt mun käytössä), joten valitsin niistä harmaan villasekotteen ja päätin tehdä uudestaan hameen, joskin isommassa koossa. Koitin mittailla siitä suurinpiirtein mun kokoista ja pienensin vähän etuosan laskoksia, että se ei kiristäisi vyötäröstä



Rakastan tossa mallissa olevia taskuja, seuraavan kerran kun ompelen tuon teen niistä taskuista vähän syvemmät. Muutin vähän tyyliä edelliseen kukkahameeseen verrattuna kun en ommellut vyötärölle vinonauhaa vaan tyydyin pelkkään käännökseen. Hyvinhan lauantai-iltakin kului kotona ommellessa. Oli todella kummallinen fiilis kun yleensä viiletän pitkin Suomee tai vähintään Tamperetta ja en edes muista koska olisin viimeksi ollut lauantaita YKSIN kotona. Olisin kauheesti halunnut maalle saunomaan ja grillaileen järven rantaan, mutta aina ei saa mitä haluaa. Ompelukone ja erinäisillä kielillä huutelevat ihmiset alhaalla hämeenkadulla oli mun seurana.


Vielä yhden muutoksen tein tohon hameeseen kun tikkasin sinne takataskutkin, niistä tuli aika pienet, mutta kangastakaan ei olisi paljoa suurempiin ollut. Vetoketjukin on aivan liian pitkä kyseiseen malliin, mutta ainakin se on helppo pukea, vaikka takaosa törröttääkin hassusti, silityskin voisi taas saada ihmeitä aikaseksi... Ton päällä olevan paidan sain Jaanalta. Se oli käyttämätön Hennesistä ostettu. Mulla oli toi paita isompana kokona Ausseissa käytössä. Olen ihan ilonen, että jätin sen sinne kun tätä paitaa sovitettuani tajusin sen olleen mulle armottomasti liian suuri.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti