perjantai 17. elokuuta 2012

Diy


Kauheeta kun tulee teiniajat mieleen tälläsestä renkutuksesta!!

Eilen menin lupaamaan etten näytä tänään pärstästäni kuvaa, joten sitten tosiaan askarrellaan. Poikaystävä tietenkin katsoi silmät pyöreenä ja ihmetteli miksi olen ostanut muovailuvahaa, mutta lopputuloksesta näkee et muovailuvaha voi olla ihan tällästen isojenkin lasten juttu.

Eli tilasin taas Sinellistä fimo massaa, joka kovettuu, kun sitä pitää puolituntia 110 asteisessa uunissa. Tällä kertaa uskaltauduin myös tekemään metallirenkaista pienempiä rinkuloita, jotka työnsin esim korviksiin sisään, niin että niiden kiinnitys olis helpompaa. Edellisellä kerralla kun askartelin fimolla niin tein itse siitä massasta jotain kiinnityslenkkejä ja niistä tuli vähän turhankin massiivisia.

Myin aikaisemmin tekemän kettuni puistokirppiksessä ja koitin tehdä uuden ilman mallia niin siitä tuli lähinnä rotta.

Batman Begins pyörii mielessä...

Tikkareiden tekemistä täytynee vielä harjoitella...

Noista jo kahdet on päässeet töihinkin käyttöön mun kanssa... tykkään, vaikka itse sanonkin :)

Kunhan löydän mun kännykkäkoru lenksut, jotka on jossai piilossa niin näistä vois tulla sellasia. 

Sitten sormuksia. Toi oikeenpuolimmainen on ollut jo käytössä ja onnistuin sen hajottamaankin. (en pahasti)

Osan koruista lakkasin vielä Fimolle tarkoitetulla lakalla, jota olin tilannut jo edellisellä kerralla, mutta en sitten tajunnut käyttää ollenkaan. Noh, sitten poikaystäväni ihmetteli mun kummaa säilytystapaa tälle massalle, kun ne ovat mulla muoveissaan ihan auki tossa pöydällä. Tämä massahan ei tosiaan kuivu huoneilmassa. Sellaisiakin on saatavilla, mutta mun mielestä on kätevämpää näin.

Jos joku mun ihanaisista ystävistä, jotka lukevat näitä hömpötyksiä haluavat jonkinlaisen korun tjs. joka voisi olla tolla massalla saavutettavissa niin voi toki kysyä, et tekisinkö. Tosin 50g tota massaa saa 2,6€ että ei se paljon kirpaise, vaikka itsekkin kokeilis. Mun täytyy tilata ainakin ehdottomasti tilata lisävärejä! (+näillä muovailu ja "korutehdas" on myös tosi hauskaa hommaa lasten kanssa!)

2 kommenttia:

  1. Pikkasen oot taitava!! :o noi vaahtokarkit on niin siistit :p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kulta! Voi olla että teen pian noita koko meidän koululle, kunhan innostun :D

      Poista