torstai 9. elokuuta 2012

Valkeakoski



Kuten viimeviikolla valitin niin mulla on jäänyt muutama juttu kokonaan kertomatta täällä blogin puolella ja tämä on yksi niistä. Valkeakoskella järjestettiin Työväen musiikkitapahtuma 26-29.7 ja äiti ylipuhui mut sinne katsomaan 26pv Heli Kajoa ja Apulantaa. Ilmoitin tulostani myös mun luokkakaverilleni ja treffattiinkin ravintolassa ja mentiin "jatkoille" mun porukoiden asunnolle.

(tämä juttu sisältää alaikäisiltä kiellettyä matskua, joten suosituksena lukijoille K18)


Meillä kävi kiva tuuri kun mun luokkakaverin vanhemmat olivat vanhalla amerikanraudalla liikenteessä niin saatiin pieni kierros keskustassa ja nauttia avo-auton kyydistä. Se oli ensimmäinen kerta avo-autossa ainakin äidille ja mulle ja nautittiin kyllä kyydistä täysin rinnoin vanhan rockin soidessa.




Kun cruisailut oli takana siirryttiin teltta-alueelle vähän ottamaan kuppia ja kuuntelemaan bändejä. Ensimmäisenä soitti Wiskarin Arttu, mutta me ei jaksettu sitä mennä lähempää kuuntelemaan vaan fiilisteltiin parit biisit pöydistä käsin. Sen sijaan Heli Kajon saapuessa Lavalle oltiin valmiina kuin peipposet kurkkimassa lavan edustalla. 


Me kaikki kolme tykättiin Helin laulusta tosi paljon ja mun mielestä se kuulosti vielä paremmalta tollai livenä kuin miltä ne muutamat biisit, jotka olin youtubesta kuunnellut kuulostaa. Tosin jos-mä-kuolen-nuorena saa aina kuunnellessa mulla tipan linssiin eikä tolla keikalla tapahtunut poikkeusta. En ymmärrä miten kännissä ihmisten täytyy olla jos ne vain bilettää sitä biisiä, koska mä ainakin kuuntelen sanoja ja samaistun niihin ja alan tietenkin itkemään. (seuraavan päivän krapulassa toi laulu soi myös todella kivasti päässä ja sanat sopivat myös siihen olotilaan ihan sujuvasti)




Ei oikeen ymmärretty miksi ihmiset jättivät kauheesti tyhjiä tölkkejä pöytiin ja vessan lähelle, koska niistä sai puhdasta rahaa kun ne palautti. Tietenkin niistä vedettiin ylihintaa tiskillä, mutta takaisin palauttaessa sai 50snt/tölkki ja niitä sai palauttaa kaksi kerralla. Me sitten keräiltiin niitä kulkiessamme ja saatiinkin palauttaa aika hurjan määrän tölkkejä. Euroja kertyi pussiin muutama, mutta eivät ne silti korvanneet oikeesti edes niiden juomien hintaa jotka itse ostimme. Mun mielestä tollaset "kannustimet" tölkkien palauttamiseen on tosi hyviä koska festarialue pysyy sillai paljon siistimpänä, kun maa ei ole täynnä typeriä muovimukeja yms. Ne jotka jättää tölkkinsä ei ilmeisesti vain välitä rahasta tai siisteydestä, joten mun mielestä on hyvä, että on olemassa ahneita ihmisiä, kuten me, jotka keräävät ja palauttavat tölkkejä samalla siivoten ympäristöään.

Tuon päivän asu nähtiinkin jo tölkittömänä Tässä särkänniemi postauksessa

Apulannalta ei katottu koko keikkaa, koska olin sen jo aiemmin nähnyt

Vanhukset tanssimassa

Äidin tyyli mustikkashotissa on juoda ensin mustikka ja vasta sitten alkoholi. Ei järin fiksua?

Ja koko perhe kävi myös laulamassa karaokea.

Jatkot olivat porukoiden asunnon viereisessä baarissa, jossa oli yllättävänkin tyhjää. Aika monet olivat siis jääneet katsomaan sen Apulannan keikan loppuun ja pysyttelivät teltta-alueella. Mun mielestä nuorten pitäisi useamminkin harrastaa tällästä vanhempiensa kanssa viihteellä käyntiä, tai sitten vanhempien harrastaa teinien kanssa ulkona juoksemista, koska mulla ainakin on noiden hölmöjen vanhempieni kanssa yleensä ottaen todella kivaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti